Ilyass.be

Al meer dan 4 jaar ondersteunen wij Ilyass Media & Service on- én offline in de Abdijstraat

februari 14, 2020

DIDIFIX' Eerste klant

Adres

Abdijstraat 215

Email:

help@ilyass.be

Phone:

32494260202

Ilyass was één van de allereerste klanten van DIDIFIX. Eind 2019, vlak voor corona, opende hij de deuren van zijn zaak op de Abdijstraat 215 in Hoboken.Ilyass Media & Service is gespecialiseerd in het herstellen van smartphones en laptops, het verkopen van accessoires, het (internationaal) versturen van geld met moneytrans en je kan er ook terecht om documenten te printen of te scannen.

Ilyass had nood aan hulp bij de opstart van z’n zaak. Hij had een duidelijk idee voor een logo, wilde naamkaartjes en professionele bestickering op zijn etalage.Maar ook een google bedrijfsprofiel, sociale media pagina’s, een domeinnaam, professionele e-mailadressen en branding waren dus nodig zodat Ilyass vol goede moed aan zijn ondernemersverhaal kon starten.

In 2023 was Ilyass nog meer een begrip dan ooit te voren en werden dan ook plannen gesmeed om eindelijk aan die website te beginnen!

Hoe hebben we het aangepakt?

Alles begon bij een eerste kennismaking vlak voor de verhuis naar zijn definitieve pand. Enkele weken later spraken we af in de Abdijstraat 215 waar inmiddels de eerste stock was aangekomen. We namen de afmetingen van de verschillende delen van de etalage zodat we later meteen aan de slag konden in onze ontwerp-software.

Ilyass had verder een duidelijk beeld in z’n hoofd voor een logo. Een getekende Iphone met een antenne die lijkt op het logo van de stad Antwerpen, op het scherm wil hij zijn gegevens. Ook zijn kleuren lagen vast, blauw – rood én wit. We kregen een getekend voorbeeld voorgeschoteld en wisten dus waaraan en waaraf.

Klant is koning (wij blijven wel keizer – sorry not sorry), dus hebben we het logo zo op maat ontworpen. We kozen de juiste kleurencodes, lettertypes en maakten een bescheiden huisstijlgids of branding guide. Zodat zijn naamkaartjes, bestickering en online content uniform de wereld worden ingestuurd zoals een sterk merk betaamt.

Wonder bij wonder was de domeinnaam Ilyass.be nog beschikbaar. Direct aangeschaft via one.com dus. Als e-mailadres kozen we voor help@ilyass.be. Makkelijk te onthouden, strak en duidelijk. Simple comme bonjours, dat is nu eenmaal wat Ilyass doet.

In 2020 kon ilyass open gaan, maar dus ook al snel terug de deuren sluiten. Hij hield zijn klanten op de hoogte via social posts over de richtlijnen (en openingsuren) en ook de inbox van help@ilyass.be kreeg ontzettend veel trafiek. Zo kon hij in die periode toch mensen vanop afstand helpen dankzij de technische ondersteuning die we Ilyass gaven.

Doorheen de jaren bleven we Ilyass ondersteunen met zijn google bedrijfsprofiel, hosting, e-mailservers en algemene technische en online ondersteuning. De social media beheert Ilyass zelf.

Na de zomer van 2023 hebben we dan de koppen bij elkaar gestoken om eindelijk aan de website van Ilyass Media & Service te beginnen. Een responsief onepager pakket, met de mogelijkheid om later nog verder op uit te bouwen met specifieke producten, blogberichten of zelfs een webshop.

We gebruikten onze huisstijlgids die klaar lag om snel en efficiënt te werk te gaan. Als jarenlange vaste klant kenden we de behoeftes en wensen van Ilyass natuurlijk. Op een kleine drie weken was de site klaar.
ilyass.be logo by didifix

Welke impact hebben we gehad?

De resultaten van de diensten van DIDIFIX voor Ilyass Media & Service zijn aanzienlijk en hebben bijgedragen aan het succes en de groei van de onderneming.

– Professionele uitstraling die bijdroeg aan de herkenbaarheid en geloofwaardigheid van het merk.
– We hebben online aanwezigheid verzekerd. Wat essentieel is voor het aantrekken van nieuwe klanten en domein autoriteit.
– Doorlopende technische ondersteuning waarbij we de opslagruimte van zijn mailservers tijdig verhogen.
– Een aangename samenwerking met één van onze freelancers bestickering.

Onze relatie met Ilyass Media & Service heeft de onderneming geholpen om niet alleen te overleven tijdens uitdagende periodes, zoals de COVID-19-pandemie, maar ook om te gedijen en zich verder te ontwikkelen als een bekend en gerespecteerd merk in de branche.

Gerelateerde Blogberichten